Thursday, October 11, 2018




BBM3410/18

ASYIK LAPAR!

Ramai yang mengatakan kaum perempuan ni cepat lapar..hmm betul ke?
.
.
Pada pendapat aku, tak kisahlah lelaki ke perempuan ke, sama je..
Kalau dah lapar memang rasa nak makan je..
Tp kan.. yg hairannya, baru je lepas makan tapi nak makan lagi.
Aku musykil lah, diorang ni bela saka ke ape eh..
.
.
Baiklah, harini aku nak kongsikan macam-macam jenis lapar..
Tapi nak kongsikan jenis yang aku tahu jelah ye..hehehe
.
.
1) Kelaparan mata
Lapar mata ni bermaksud bila pandang je makanan terus rasa lapar, rasa nak makan...
Makanan yg kita tengok tu begitu menyelerakan..



2) Kelaparan hidung
Bau makanan yang wangi sudah tentu membuatkan kita rasa lapar.
Bayangkan bila jalan-jalan dekat pusat beli-belah, lalu pulak dekat depan Family Mart..
Terus rasa lapar rasa nak makan oden..hihihi



3) Kelaparan mulut
Mesti korang pernah alami situasi yang korang tak lapar tapi mulut rasa macam nak mengunyah sesuatu..
Sejujurnya aku selalu alami situasi ni..
Dekat bilik aku wajib sediakan stok keropok yang banyak..hahaha



4) Kelaparan perut
Kelaparan perut ni semua orang pernah rasa.
Perut berbunyi merupakan tanda tubuh kita perlukan makanan dan perut perlu diisi dengan kadar segera.
Ya, segera...
Tak boleh lengah-lengah..



5) Kelaparan minda
Apabila melayari media sosial dan terbaca pasal makanan terus terdetik di minda...
"Aku mesti cuba makanan ni".
"Eh, makanan ni nampak sedap lah".
Segala yang muncul dalam minda akan membuatkan anda lapar dan rasa perlu makan.
Lagi-lagi pada bulan puasa..
Telan air liur kau!




Ok, itu saja perkongsian aku untuk kali ini..




No comments:

Post a Comment