Tuesday, October 2, 2018



BBM 3410/18

MAKAN! MAKAN! MAKAN!

Assalamualaikum !

Hari ni aku nk kongsikan resipi mee goreng kegemaran adik aku..hehehe
.
.
Bahan-bahan yg diperlukan spt berikut:
1 bungkus mee kuning
2 ulas bawang putih dicincang
1 paket fishball
1 biji tomato
1 mangkuk sawi
beberapa ekor udang segar
.
.
Bahan A
3 sudu cili kisar (kalau nak pedas bubuhlah lebih..aku selalu letak lebih melampau sbb adik aku makan pedas)
2 sudu kicap lemak manis dan kicap lemak masin
2 sudu sos tiram
3 sudu sos cili
Sedikit garam dan serbuk perasa
.
.
Cara-caranya:
1. Panaskan minyak. Masukkan bawang, cili dan udang.
2. Masukkan Bahan A dan kacau rata.
3. Kemudian masukkan tomato dan sawi yang telah dipotong. Kacau sebentar.
4. Masukkan mee dan kacau sebati
5. Dah siap!! Sedia untuk dihidangkan.


Alhamdulillah. Helok kejadiannya!


Tomato dan udang aku suka letak lebih.
.
.
Yelah, masak sendiri tak payah lah nak kedekut sgt kan.
.
.
Last2 masuk perut jugak..

#AkuYangMasakAdikAkuYangKenyang

No comments:

Post a Comment